Mercy for Mankind

lørdag, februar 23, 2008

Fuldendelsen af den rituelle afvaskning (wudû’)

Den rituelle afvaskning er det første skridt til bønnen. Jo mere koncentreret den rituelle afvaskning man udfører desto bedre bøn kanman udføre. Derfor er det vigtigt at koncentrere sig under denrituelle afvaskningen. Man skal vide, at alle de legemesdele vandetberør bliver tilgivet for synder.

Derudover vil ens legemsdele, som blev vasket ved den rituelleafvaskning, skinne på Dommedagen og hjælpe en til at finde vej imørket, hvor alle vil søge at finde Profeten Muhammad (Allahs fred ogvelsignelser være med ham) for at bede om hans hjælp og hans forbøn.

Dua, som man bør gøre under den rituelle afvaskning (wudû’) er skrevet for neden.

Afvaskningen startes med Bismillâhi

Note:dh udtales tæt på z (som th i engelsk that/this)th udtales tæt på s (som th i engelsk thin/thirst)
  1. Før indtræden på toilettet:

    Allâhumma inni a’ûdhubika min al-khubuthi wa l-khabâith

    Oh Allah, jeg søger din beskyttelse imod al slags urenhed

  2. Når munden vaskes:

    Bismillâhi, Allâhumma a’innî ‘alâ tilâwati l-qur’âni wa dhikrika wa shukrika wa husni ‘ibâdatik

    Oh Allah, hjælp mig (så det bliver let for mig) i at recitere Koranen, at gøre Din dhikr, at takke Dig, og udføre Din tilbedelse på god vis

  3. Når næsen skyldes:

    Bismillâhi, Allâhumma arihnî râihata l-jannata wa lâ turihnî râihata n-nâr

    Oh Allah, lad mig dufte duften af Paradiset, og lad mig ikke lugte til lugten af ilden

  4. Når ansigtet vaskes:

    Bismillâhi, Allâhumma bayyid wajhî yawma tabyaddu wujûhun wa taswaddu wujûh

    Oh Allah, oplys mit ansigt, den dag nogle ansigter vil være oplyste og nogle ansigter vil være sorte

  5. Ved højre arm:

    Bismillâhi, Allâhumma a’tinî kitâbî biyamînî wa hâsibnî hisâban yasîrâ

    Oh Allah, giv mig min bog i min højre hånd, og gør et let regnskab med mig (på Dommedagen)

  6. Ved venstre arm:

    Bismillâhi, Allâhumma lâ tu’tinî kitâbî bishimâlî wa lâ min warâi dhahrî

    Oh Allah, giv mig ikke min bog i min venstre hånd, og ej heller bag min ryg

  7. Ved mash på hovedet:

    Bismillâhi, Allâhumma, adhillanî tahta dhilli ‘arshika yawma lâ dhilla illâ dhillu ’arshik

    Oh Allah, giv mig ly under Din Trones skygge, den dag der ingen skygge er, pånær skyggen af Din Trone

  8. Ved mash for ørene:

    Bismillâhi, Allâhumma j’alnî min alladhîna yastami’ûna l-qawla fa yattabi’ûna ahsanah

    Oh Allah, gør mig i blandt dem som hører grundigt på Dine ord og derefter følger dem på bedste vis

  9. Ved mash for nakken:

    Bismillâhi, Allâhumma a’tiq raqabatî min an-nâr

    Oh Allah, red min nakke fra ilden

  10. Ved højre fod:

    Bismillâhi, Allâhumma thabbit qadamî ‘alâ s-sirâti yawma tazillu l-aqdâm

    Oh Allah, Lad mig være faststående den dag folks fødder vil glide (på Sirat broen)

  11. Ved venstre fod:

    Bismillâh, Allâhumma j’al dhambî maghfûran wa sa’yî mashkûran wa tijâratî lan tabûr

    Oh Allah, tilgiv mine synder, accepter mine anstrengelser, og lad der ikke være tab i min handel (mit arbejde)
Når man reciterer disse dua, og samtidig tænker på deres betydning, så vil det inshâ Allâh hjælpe en til at udføre en komplet rituel afvaskning. Man skal samtidig tænke på alle de synder man har udført med de forskellige legemsdele når man vasker disse.

Må Allâh tilgive mig for de fejl der måtte være i dokumentet. Ameen thumma ameen

Ummati, 20. februar 2008

1 Comments:

At 06:05, Anonymous Anonym said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Pen Drive, I hope you enjoy. The address is http://pen-drive-brasil.blogspot.com. A hug.

 

Send en kommentar

<< Home